Úvod

O čem nejčastěji hovoří řidiči aneb mýty a fakta o pojištění vozidel
(4.9.2017)

Průzkumy mezi českými motoristy-řidiči v poslední době ukázaly, že tito mají stále zkreslené představy o povinném a havarijním pojištění. „Co je levné, to je pro mě dobré a čím levnější to pojištění je, tím více ušetřím“. Tak nějak podobně znějí hlasy těch, kteří kvůli několika desetikorunám nebo jednotkám stokorun ztrácejí při objektivním plnění ze stran pojišťoven hodnoty v řádech stotisíců nebo i milionů korun. A to stále hovoříme „pouze o zmuchlaném plechu“. V případě poškození a újmy na zdraví jsou mnohdy hodnoty v řádech ještě daleko vyšších. Častým omylem je, že škoda na vlastním vozidle je kryta z povinného ručení. Omyl! Škodu způsobenou na vašem vozidle kryje havarijní pojištění. Povinné ručení kryje jen to, co způsobíte jiným osobám. A tady pozor. U povinného ručení je třeba dobře nastavit pojistný limit. Čím vyšší pojistný limit tím lépe pro motoristu, tím vyšší je jeho pojistná ochrana. Povinné ručení se vztahuje nejen na škody na vozidlech, ale i na zdraví, tzn. pojišťovna uhradí poškozeným bolestné, ztížení společenského uplatnění nebo třeba ušlý výdělek. K povinnému ručení lze sjednat i další připojištění, např. nebezpečí střetu se zvěří. Zvláštní kapitolou jsou asistenční služby. Velmi záleží na tom, jakou asistenční službu v případě nehody zavoláte. Proto vždy využívejte tu asistenční službu, na kterou máte uvedené tel. číslo např. na zelené kartě, v pojistné smlouvě nebo na „kartičce“ kterou od pojišťovny obdržíte. Velmi často motoristé hovoří o zbytečnosti se pojistit, protože „Já přece nikdy neboural a jsem šofér par excelence“. Vždy na taková vyjádření reaguji krátkou větou: “Zavolejte mi tři dny předtím, než se vám něco stane“.  A propo, povinné ručení je povinné ze zákona, a proto i když nebourám (a to je dobře) nebo i když s autem nejezdím, vždy musím být pojištěný nebo v případě, že nejezdím, tak značky musí být v depozitu. Kapitolou samo pro sebe je účast na nehodě. Nikdy nestačí si jen vyměnit tel. čísla, jak je tomu často v praxi zvykem. Pro bezproblémové vyřízení nehody a objektivní plnění ze strany pojišťoven je nutné vyplnit nehodový evropský formulář, zabezpečit svědky, zavolat policii pokud je třeba (zranění, poškození dalších osob, škoda přesahující sto tisíc, nemůžete se dohodnout s dalším účastníkem nehody, atd.), zkontaktovat „Vaší“ asistenční službu, popř. uvědomit pojišťovnu. (Zdroj: Pojišťovny, Insurance waves ).

zobrazit všechny aktuality